Winkelwagen

Geen producten in de winkelwagen.

Ruilen en retourneren

retourneren van producten

Niet blij met je aankoop?

Of het nu te groot is, te klein of het je gewoon niet staat. Niets is vervelender dan niet lekker zittende kleding. Gelukkig kun je bij Sebastian Mode veilig online bestellen om vervolgens op je gemak jouw aankoop te passen. Ben je niet gelukkig met je aankoop? Dan kun je het binnen 14 dagen weer terugsturen. 

Retourneren

Je aankoop of aankopen kun je eenvoudig binnen 14 dagen retourneren via ons retourportaal. Je vindt de link in de meegestuurde e-mail. In het retourportaal kun je laten weten wat je wil terugsturen en kun je ook eenvoudig je retourzending regelen.

Kosten

De retourkosten zijn voor eigen rekening, maar we hebben wel een scherpe prijs (€ 5,95) voor jou geregeld bij onze vervoerders. Ook kun je jouw aankopen gratis in de winkel retourneren.

Zelf je vervoerder kiezen

Je kunt zelf kiezen met welke vervoerder je jouw aankopen wil retourneren. Je pakket is dan voorzien van een track-and-trace code. Retourneren is voor eigen risico.

Wanneer kun je retourneren?

Als je netjes met je aankoop bent omgegaan kun je je aankoop retourneren. Je aankoop:

Heeft geen gebruikssporenIs in originele staatIs niet beschadigdHeeft geen ontbrekende onderdelenIs goed verpakt

Heb je alles netjes ingepakt en ben je klaar om je aankoop terug te sturen? Meld dan je retour aan bij ons retourportaal.

Ruilen

Het is ook mogelijk een product te ruilen bij ons in de winkel, denk aan een andere maat of een andere kleur. Wij geven graag advies over de juiste maat en/of pasvorm of hoe je het beste iets kan combineren en op welke manier. Daarnaast is het ook mogelijk iets om te ruilen tegen een ander product. Neem hiervoor contact met ons op.

Cadeau

Als het product bij aankoop als cadeau is gemarkeerd en rechtstreeks naar jou werd verzonden, ontvang je een cadeaubon voor de waarde van je retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar je opgestuurd. Als het artikel niet als cadeau is gemarkeerd toen het werd gekocht, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om het later aan jou te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en komen ze je retourzending te weten.

Terugbetaling

Zodra je retourzending is ontvangen sturen we je een e-mail ter bevestiging. Als het geretourneerde product is goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en geven wij de uiterlijk volgende werkdag opdracht om het geld te retourneren via de oorspronkelijke betaalmethode.

Late of ontbrekende terugbetalingen?

Als je na 5 dagen nog niets hebt ontvangen, controleer dan alsjeblieft nogmaals je bankrekening of de door jou gebruikte betaalmethode. Bij sommige betaalmethodes (e.g. creditcards) kan het even duren voordat je terugbetaling officieel wordt bijgeschreven. Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt. Als je dit allemaal hebt gedaan en je terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Dan gaan we samen op zoek.

Retourvignet

Wij maken gebruik van Retourvignet labeltjes, het kan dus zijn dat er aan een deel van de artikelen of alle artikelen een opvallend geel labeltje hangt. Wij gebruiken dit retourvignet om te voorkomen dat artikelen gedragen of beschadigd retour komen. Je kunt dus zonder zorgen passen en bekijken of jouw nieuwe aanwinst goed staat en zit. Is de verzegeling verwijderd, dan is retourneren niet meer mogelijk.

retourvignet

Neem contact op

Heb je een vraag over het retourneren of ruilen van producten? Neem dan contact met ons op.

Neem zelf contact op

Neem zelf contact op om je vraag te stellen over het retourneren van jouw aankoop. Je kunt ons op verschillende manieren bereiken.

Laat contact opnemen